Bakan Karaismailoğlu’ndan metro tepkisi: Bizi kendileriyle karıştırmasınlar
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Sınırı antrepo sahasının hizmete alınması töreninde yaptığı konuşmada, havalimanını şehrin merkezine bağlayarak Başakşehir, Küçükçekmece ilçelerine hizmet vereceklerini söyledi. Güzergah üzerinde Arnavutköy, Eyüp, Kağıthane, Şişli ve Beşiktaş yer alıyor ve hatta incelemelerde bulunuyor.
Buradaki faaliyetlerde bir eşiği daha aşmanın mutluluğunu dile getiren Karaismailoğlu, yakında açacakları hattın araçlarına hizmet verecek depo-bakım otopark alanını tamamladıklarını belirtti.
Karaismailoğlu, 31,5 kilometre uzunluğundaki Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nda 8 istasyon bulunduğunu, saatte 120 kilometre hızla Türkiye’nin en hızlı metrosunu inşa ettiklerini belirterek, havalimanının çağa uygun bir ulaşım hizmetine kavuştuğunu sözlerine ekledi. Türkiye için yerine getirdiği değerli bir misyon.
Karaismailoğlu, metro hattının hizmete girdiğinde ortalama 600 bin yolcuyu Halkalı’dan İstanbul Havalimanı’na hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde taşıma kapasitesine sahip olacağını belirterek, hattın hizmete girmesiyle birlikte yolculuğun daha da hızlanacağına dikkat çekti. Arnavutköy-Beşiktaş ortası 36 dakika, Başakşehir (Metrokent) ve Kağıthane ortası 48 dakika sürecek. Küçükçekmece ve Kemerburgaz ortasında 50 dakikaya düşeceğini belirtti.
Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın mevcut ve devam eden hatlarla entegre edilerek hem Türk milletinin hem de uluslararası misafirlerin hayatını kolaylaştıracağını, en yüksek hizmet kalitesini sunacağını ve birçok farklı hatta entegre olacağını söyledi.
“Metro hattının yüzde 87’si tamamlandı”
Adil Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın yapımında gece gündüz çalıştıklarını, TBM’nin kazacağı toplam 56 bin 95 metrelik ana hat tünellerinin tamamlandığını ve yüzde 100 ilerleme kaydedildiğini kaydetti. tünel imalatında elde edilmiştir.
Toplam 15 bin 908 metre NATM tüneli kazısının tamamlandığını ve NATM tüneli imalatlarında yüzde 100 ilerleme kaydedildiğini kaydeden Karaismailoğlu, toplam 72,3 metre tünel inşaatını tamamladıklarını bildirdi.
Karaismailoğlu, sınır üstyapı, inşaat elektromekanik ve sinyalizasyon işlerinin büyük bir hızla devam ettiğini ve nihai betonarme kaplamaların yüzde 90’ını tamamladıklarını belirterek, “Proje genel gidişatında yüzde 87 seviyesine ulaştık. Nasıl devam ettiğini sizlerle paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyorum.” söz konusu.
“Tesis, İstanbul Havalimanı metrolarının beyni olacak”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, proje kapsamında 124 bin metrekarelik 176 araç kapasiteli depo alanı ve atölye binasının tasarım ve imalatlarını, depo alanı imalatlarını da tamamladıklarını söyledi.
Depo alanının özellikleri hakkında bilgiler paylaşan Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Test ve devreye alma süreçlerini sürdürdüğümüz ve önümüzdeki günlerde açılışına hazırlandığımız Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Projesi ile İstanbul’un 1. etabı olan İstanbul Havalimanı Deposu arasındaki 9 bin 200 metrelik proje kesimi” Sınırın devamı olan Havalimanı-Halkalı Metro Projesi de devreye alındı.Araç yıkama, tamir, bakım, yedek parça üniteleri, personel eğitim alanları, tren park alanları, bakım ve onarımlarının yapılabileceği tesiste Aynı anda 12 tren setine.
Depo alanı ile birlikte, işi yürütecek personelin kullanacağı ofisler, toplantı salonları, teknik odalar ve diğer yardımcı tesisler ile kompleks bir tesisi İstanbul’un hizmetine kazandırdık. Buraya sinyalizasyon sistemi kurarak İstanbul Havalimanı metro sınırlarının kontrol merkezini de sağladığımız antrepo tesisi, İstanbul Havalimanı metrolarının da beyni olacak.”
“Devam eden demiryolu yatırım bütçemiz 27 milyar dolar”
Adil Karaismailoğlu, 12 ilde toplam 819 kilometre kent içi raylı sistem hattının işletmede olduğunu, bunun 345 kilometreden fazlasını bakanlığın yaptığını belirterek, “152,2 kilometrede inşaat çalışmalarımız devam ediyor. durmayacak Çünkü bizim kitabımızda durmak yok Kent içi raylı sistemlerle Devam eden demiryolu yatırım bütçemiz 27 milyar dolara ulaştı dedi.
Ulaşım 2053 Vizyonu çerçevesinde hareketlilik, lojistik ve dijitalleşme odaklı projeler hayata geçirdiklerini anlatan Karaismailoğlu, İstanbul’u bir uçtan bir uca modern raylı sistem ağlarıyla donattıklarını söyledi.
Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nı 2 Ekim’de hizmete açtıklarını hatırlatan Karaismailoğlu, 96 kilometre uzunluğundaki mega kentte 6 hatta 7 gün 24 saat esasına göre çalışmalarına devam ettiklerini bildirdi.
Karaismailoğlu, İstanbul’un raylı sistem ağının şu anda 270 kilometre olduğunu, devam eden projeler tamamlandığında bu sayıyı 366 kilometreye çıkaracaklarını bildirdi. Temiz, akıllı ulaşım çözümlerinin önünü açacak çalışmalarımızı da sürdüreceğiz.” dedi.
Karaismailoğlu, sinyalizasyon sertifikasyon süreci devam eden Kağıthane-İstanbul Havalimanı Hattını da önümüzdeki günlerde hizmete açacaklarını bildirdi.
“2023’te İstanbul dışında 3 raylı sistem hizmete girecek”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı hattında Bakanlığın uzman heyetinin 300’den fazla yerli üretici ile tek tek görüştüklerini ve araçların yerlileştirilmesi konusunda çalıştıklarını belirterek, Bu projede hizmet verecek yüzde 60 yerli üretim kuralını sağlayacak.Bu projede ilk kez yerli üretim motorlara sahip metro trenleri İstanbul’da hizmet verecek.İlk kez ASELSAN tarafından yerli ve milli imkanlarla geliştirilen sinyalizasyon sistemi ve metro hattımızda Bakanlığımızın desteklediği bir proje kullanılacak.Ayrıca 2023 yılında İstanbul dışında ülkemize 3 yeni raylı sistem hattı daha katacağız.2023 yılında Ankara’da AKM-Gar-Kızılay Metrosunu hizmete açacağız, Kayseri’de Anafartalar-HT Tramvay Hattı ve Kocaeli’de Gebze Sahil-Darıca OSB metrosunun ilk etabı.” dedi.
“Bizi kendileriyle karıştırmasınlar”
Karaismailoğlu, başkalarının kilometrelerce laf üretip millete fayda sağlamadığını belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Biz işimize bakarız, yollar yaparız, köprüler yaparız, havaalanları yaparız, milletimize aş ve iş sunarız, hayatlarına rahatlık katarız. Bizi kendileriyle karıştırmasınlar. Bizi hizmet yolundan alıkoyamazlar. 20 yıldır.21.yüzyılda gençlerimize sunacağımız aydınlık gelecek gelecektedir.20 yıldır ne dediysek onu yaptık.Milletimize en iyiyi,en doğruyu sunmak için var gücümüzle çalıştık. devlet aklıyla ortaya koyduğumuz planlarımızın ışığı.
Çok şükür milletimiz bizden teveccühünü esirgemedi. Yaptığımız işler ve ülkemize kazandırdığımız başarılar milletimiz için gurur kaynağı olmuştur. Ne yazık ki, herkes ülkesi adına sevinemiyor, devletinin ve milletinin çıkarlarını sahiplenemiyor. Cumhurbaşkanımızın liderliğinde çalışmaya ve dünyanın en değerli projelerini milletimize kazandırmaya devam ediyoruz.”
Karaismailoğlu, 2053 hedefleri için çok çalışmaya devam ettiklerini ve şimdiden Türkiye gençliğinin aydınlık geleceğini hazırladıklarını söyledi.
“Önümüzdeki günlerde Kağıthane-Havalimanı merkezini hizmete sokmayı sabırsızlıkla bekliyoruz”
Konuşmasının ardından yetkililerle açılış kurdelesini keserek çalışanlarla aile fotoğrafı çektiren Karaismailoğlu, ardından Havalimanı Raylı Ulaşım Hatları Kontrol Merkezi’ne gitti. Bakan Karaismailoğlu burada incelemelerde bulunarak yetkililerden bilgi aldı.
Merkezde gazetecilere açıklama yapan Karaismailoğlu, şunları söyledi:
“Bugün devasa bir metro sınırında denetimler yapıyoruz. Kağıthane-Havalimanı merkezini önümüzdeki günlerde hizmete açmayı sabırsızlıkla bekliyoruz. Bugün incelediğimiz bu merkez, havalimanı metrolarının beyni görevini görecek ve 7/24 çalışacak.
Gayrettepe’den başlayıp İstanbul Havalimanı üzerinden Küçükçekmece’ye ulaşacak olan 69 kilometrelik metro hattımızı tamamıyla yönetecek. Bunlar büyük ve gurur verici işler. İstanbul metro yatırımı olarak Bakanlığımıza yaklaşık 100 milyar TL’lik bir yatırım yapmak için birer birer hizmete alıyoruz ve çalışmalarımıza devam ediyoruz. Sınırlarımızın açılmasını sabırsızlıkla bekliyoruz ve çalışma arkadaşlarımızla 7/24 çalışıyoruz.”