Ekonomi

Kazanç çağrısı: Spectrum Brands satışların beklendiği gibi düştüğünü bildirdi

Spectrum Brands Holdings (NYSE:SPB), 2024 yılının ilk çeyreğinde net satışlarında piyasa beklentilerine uygun olarak %3’lük bir düşüş bildirdi. Satışlardaki düşüşe rağmen şirketin düzeltilmiş FAVÖK’ünde önemli bir iyileşme görüldü ve önceki yıla göre %111,8 artışla 84,3 milyon dolar oldu. Bu büyümenin nedeni artan brüt kar marjları ve yatırım geliridir.

Şirket ayrıca daha güçlü bir bilançoya sahip olduğunu ve proforma net kaldıracın 20 milyon doların altına düştüğünü belirtti. Jeopolitik ve makroekonomik zorluklar göz önüne alındığında temkinli bir iyimserlik sergileyen Spectrum Brands, Ev ve Kişisel Bakım iş kolu için potansiyel satış, birleşme veya bölünme de dahil olmak üzere stratejik seçenekleri değerlendiriyor.

Temel Çıkarımlar

  • Net satışlar, Konut ve Kişisel Bakım segmentindeki talebin azalması ve Global Evcil Hayvan Bakımı segmentindeki zayıflık nedeniyle %3 azaldı.
  • Düzeltilmiş FAVÖK, brüt kar marjları ve yatırım gelirindeki iyileşmenin etkisiyle %111,8 artışla 84,3 milyon $’a yükseldi.
  • Şirketin bilançosu güçlendi ve net kaldıraç 20 milyon doların altına düştü.
  • Küresel e-ticaret satışları bir önceki yıla göre %28,3 arttı.
  • Spectrum Brands, Konut ve Kişisel Bakım iş kolu için stratejik alternatifler araştırıyor.
  • Şirket, yılın tamamında net satışlarda tek haneli düşük bir düşüş bekliyor, ancak ikinci yarıda büyümeye dönüş bekliyor.

Şirket Görünümü

  • Spectrum Brands, net satışların tüm yıl boyunca düşük tek haneli rakamlara düşmesini ve yılın ikinci yarısında toparlanmasını bekliyor.
  • Yatırım gelirleri hariç düzeltilmiş FAVÖK’te tek haneli yüksek bir artış bekleniyor.

Ayı İçin Değerli Puanlar

  • Konut ve Kişisel Bakım segmentinde talep baskısı daha belirgin olup, rekabet nedeniyle fiyat baskısı beklenmektedir.
  • Nakliye ek ücretlerinin karı 10-12 milyon dolar etkileyeceği varsayılıyor.

Yükselişte Öne Çıkanlar

  • Küresel e-ticaret satışlarında %28,3 oranında güçlü bir büyüme.
  • Şirket, tüketici talebi ve perakende ortamında rekabet edebilme yeteneği konusunda iyimser.

Hanımlar

  • Marka yatırımları ilk çeyrekte beklenenin altında gerçekleşti ancak yılın ikinci yarısında harcamaların artması planlanıyor.

Sorular ve Cevaplarda Öne Çıkanlar

  • Analistler nakit dağıtımı üzerindeki kısıtlamalar, Bahçe segmentindeki rekabet ortamı ve şirketin görünümüne duyulan güven hakkında sorular yöneltti.
  • Yönetim, Ev ve Kişisel Bakım segmentinde listelerin yeniden kazanılması ve büyümenin yeniden sağlanması konusunda güvenini dile getirdi.

Spectrum Brands, özellikle Ev ve Bahçe segmentinde daha az ama daha etkili ürünleri piyasaya sürmeye yönelik stratejik hamlelerinin altını çizdi. Şirketin yakın zamanda İngiltere’de Good Long ve Meowee markalarını satın alması ve ürün güzelleştirmeye yönelik test et ve öğren yaklaşımının önümüzdeki çeyreklerde mali sonuçları olumlu yönde etkilemesi bekleniyor. Sermaye tahsisi açısından Spectrum Brands, hisse geri alımlarında aktif olarak yer almaya devam ediyor ve özellikle Evcil Hayvan ve Ev ve Bahçe bölümlerinde stratejik satın alımlara açık olmaya devam ediyor. Şirket yönetimi toplantıyı, sermaye tahsisine ihtiyatlı bir yaklaşımla yaklaşacakları ve istikrarlı faaliyet performansına odaklanacakları konusunda güvence vererek sonlandırdı.

InvestingPro İçgörüleri

Spectrum Brands Holdings (NYSE:SPB), son mali performansına da yansıdığı gibi, güçlü piyasa ortamına rağmen dayanıklılık gösterdi. Şirketin mevcut değerlemesi ve finansal durumu hakkında daha kapsamlı bir anlayış sağlamak için InvestingPro’nun temel verilerini ve öngörülerini sunuyoruz.

InvestingPro Data, 3,03 milyar dolarlık bir piyasa değeri ve 1,89’luk kayda değer bir F/K oranı gösteriyor. Ancak, 2023’ün 4. çeyreğinden sonraki on iki ay için düzeltme yapıldığında, F/K oranı -11,73 seviyesinde negatife dönüyor ve bu da yatırımcıların mevcut hisse fiyatını haklı çıkarmak için gelecekteki kazançları beklediklerini gösteriyor. Şirketin aynı dönemdeki geliri ise bir önceki yıla göre %6,82’lik düşüşe rağmen yaklaşık 2,92 milyar dolar oldu.

InvestingPro’nun altını çizmeye değer bir ipucu da Spectrum Brands yönetiminin agresif hisse geri alımları yoluyla hissedarlara proaktif bir şekilde getiri sağladığıdır. Bu faaliyet, yönetimin şirketin gelecekteki beklentilerine olan inancını ve hissedar değerini artırma konusundaki kararlılığını gösterebilir. Buna ek olarak, şirketin bilançosunda borçtan çok nakit bulundurduğu, bunun da Konut ve Kişisel Bakım işlerine yönelik seçenekleri keşfetmeye yönelik stratejik girişimler için finansal esneklik ve sağlam bir temel sağladığı bildiriliyor.

Daha ayrıntılı analiz ve ek InvestingPro İpuçlarıyla ilgilenen okuyucular için Spectrum Brands’ın InvestingPro platformunda 11 ipucu daha mevcut. Yatırım kararlarınıza yön verebilecek kapsamlı bilgiler almak için 2 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde %10 ek indirim. SFY24veya 1 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde ek %10 indirim için SFY241Kupon kodunu kullanın.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu